Eindelijk, het is zover! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MichelKim - WaarBenJij.nu Eindelijk, het is zover! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MichelKim - WaarBenJij.nu

Eindelijk, het is zover!

Door: Michel

19 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal!

Ten eerste, leuk dat jullie onze blog willen volgen! We zullen jullie op deze manier zo goed en zo kwaad op de hoogte houden van onze reisverhalen. We hopen natuurlijk ook op veel reacties, tips en vragen!

Het begon allemaal met een idee, (van Kim) Een wereldreis... Niet dat we nog niks van de wereld gezien hebben, maar vooral de ervaring van het backpacken sprak ons beiden aan. Nadat we The UK overleeft hadden en we weer gesetteld waren in NL kon een nieuw avontuur niet uitblijven. Met het einde van onze studies in zicht was augustus 2014 het ideale moment om deze reis te gaan maken, bedachten we ons, ergens oktober/november vorig jaar. Concreet werd het echt toen we begin april de eerste tickets boekte en echt definitief bij het indienen van het ontslag van Michel begin mei.

De vertrek datum stond vast, 19 augustus 2014. Een datum waar we de laatste maanden naartoe geleefd hebben. Het kopen van backpacks, het aanschaffen van kleren en toebehoren, het uitzoeken welke plekken we willen bezoeken en welke niet. Even een greep van voorbereidingen die gedaan moesten worden.

Uiteindelijk zijn de laatste dagen enorm snel omgevlogen. De laatste werkdag van Michel zit erop, heerlijk gevoel om het kantoor uit te lopen en een fijne periode bij DSM af te sluiten! Per afgelopen vrijdag dus werkeloos. De sleutel is dit weekend overgedragen dus ook nog dakloos. Klinkt heel vervelend, maar zo voelt het zeker niet! Uiteindelijk vliegen we vandaag naar het verre oosten en raken we hopelijk niet spoorloos!

De reis begint in Shanghai, via Dubai, waar we niet bepaald in backpacker style verblijven. Een (DSM) collega van Michel heeft ons uitgenodigd en we mogen van zijn appartement gebruik maken. Daarnaast heeft hij ook vervoer vanaf de luchthaven geregeld en alvast treinticktes gekocht naar onze volgende bestemmeing, Beijing. (waarvoor onze dank Martijn!)

De backpacks zijn ingepakt, beide minder dan 13kg baggage. Licht reizen is iets wat ons aangeraden is en hebben dus ook niet al te veel bij ons. 2 korte broeken, twee lange broeken, een shirtje of 5 en wat ondergoed, daar zullen we het mee moeten doen. We zullen gewoon wat vaker moeten wassen of wat bijkopen in China!

We hebben geen idee of deze blog ook werkt in China, aangezien sites zoals facebook ook niet werken. Maar wij zullen zo snel mogelijk weer van ons laten horen.

Iedereen alvast bedankt en voor de meeste, tot volgend jaar! Wij vliegen vanavond :D

Let the fun begin!

• 19 Augustus 2014 - 13:32

Ton:

Lieve Kim & Michel,

Als ouders van Kim willen wij natuurlijk niet de gelegenheid voorbij laten gaan om jullie vaarwel te zeggen en zo meteen samen met Ineke in Dusseldorf af te zetten.

Wij weten als geen andere dat jullie hier de laatste tijd erg naar toe geleefd hebben en wensen jullie een onvergetelijke (wereld)reis, let goed op jullie en vooral geniet er van!

Karin & Ton

• 19 Augustus 2014 - 14:23

Haantjes:

Hei Michel en Kim,
    Geniet van de reis, de wereld en van elkaar..... En fijn dat wij een beetje mee mogen genieten!
    En ..... Be carefull out there!
    Gr. Marc, Nicol, Shania en Gio

• 21 Augustus 2014 - 09:21

Ineke:

Lieve Michel en Kim

Fijn dat jullie na deze lange reis goed zijn aangekomen.
    Eindelijk is het zover en zitten jullie aan de andere kant van de wereld en wel in zo 'n geweldig riant onderkomen ,wat een mooi appartement ,geniet er deze 2dagen van en dan......
    Wij genieten vanaf jullie blog met jullie mee.
    Ben voorzichtig,geniet ervan.

Groetjes Ineke en Sjef xx

• 23 Augustus 2014 - 11:28

De Haantjes:

Hallo Traveller's,

Fijn dat jullie in het begin nog van de luxe mogen genieten,nu te horen begint het echte reizen door verschillende steden en landen . Geniet van alle mooie ervaringen die jullie samen mogen ervaren ,wat niet iedereen zal kunnen ervaren. Blijf doorzetten ook met alle tegenslagen die jullie zullen oplopen, blijf optimistisch en zeker weten dat zit in het karakter van jullie alle twee dus dat komt goed. Geniet geniet van alles wat jullie zien en mee gaan maken,dit neemt niemand meer van je af.

Gr Nicol, Marc, Shania&David, Gio